Filled Under:

Tolong JANGAN Beli Strawberi Dengan Cina Ini Di Cameron Highland ,. Hanya Kerana Sebiji Strawberi MAK AKU KENA MAKI !!!



Bercuti di Cameron Highland baru-baru ni...15-8-2015 @@@

Kejadian berlaku di tapak pasar malam kerana buah Strawberi sebiji kami di maki hamun oleh cina ni.


Ketika hendak membeli buah strawberi di kedai cina ini, Mak mentua saya merasa sebiji buah Strawberi.

Ketika kami sedang berbincang sama ada nak beli atau tidak, saya terdengar cina perempuan tu maki-maki dalam bahasa cina. Saya ulang sekali lagi, dia maki dalam bahasa cina kerana SEBIJI STRAWBERI.

Saya pun tanya cina tu berapa ringgit sebiji buah Strawberi yang dirasa oleh mak mertua saya...cina tu minta RM2.00. Saya pun bayar seperti di minta. Kemudian saya pun cakap lain kali tak payah maki. You maki dalam bahasa cina saya faham. Cina lelaki tu terus maki kami dengan sekuat hati sampai semua orang dengar seolah-olah kami ni bangsat sangat seperti mencuri. Patut ka cina tu buat begitu...kami dah bayar lagi maki.

Kesimpulannya cina ni memang kurang ajar...yang mana nak bercuti ke Cameron tak payah la beli buah strawberi kat cina ni.

Lagi satu cina ni cakap ini tempat cina. Jadi kalau tempat cina orang cina boleh maki-maki sesuka hati ka...

Cina ni kena ingat kalau orang melayu tak pergi bercuti kat Cameron...berapa orang ja orang cina nak pi sana.

Mujur la saya ni fasih berbahasa cina jadi saya tahu apa yang mereka maki atau kata kat kita ni orang melayu...

Ditulis oleh Abd Halim via Facebook