Filled Under:

AKHIRNYA TERJAWAB !! Misteri KEHILANGAN Penghibur Tersohor, Anita Sarawak Bertahun-Tahun Akhirnya Kini TERJAWAB & TERURAI !!! Anita yang sering membahasakan dirinya KAK NITA, dilaporkan menjalani PEMBEDAHAN......

AKHIRNYA TERJAWAB !! Misteri KEHILANGAN Penghibur Tersohor, Anita Sarawak Bertahun-Tahun Akhirnya Kini TERJAWAB & TERURAI !!! Anita yang sering membahasakan dirinya KAK NITA, dilaporkan menjalani PEMBEDAHAN......

Dalam artikel Shuib Taib di New Straits Times, tulisannya menjawab persoalan dan gossip yang dikaitkan dengan kehilangan penyanyi kelahiran Singapura itu.

Misteri Kehilangan penghibur tersohor, Anita Sarawak kini terjawab

Anita yang sering membahasakan dirinya Kak Nita, dilaporkan menjalani pembedahan tulang belakang pada 2013, dua tahun selepas dia meninggalkan negara ini.

Ia tidak dikongsi dengan peminat selepas dia memilih untuk menjalani kehidupan yang lebih privasi, tanpa publisiti.

Sepanjang tempoh itu, pelbagai spekulasi timbul terhadap penyanyi bertaraf antarabangsa ini.

Paling kerap diperkatakan, dia telah berpisah dengan suami keempatnya, Mahathir dan mengubah penerampilan bergaya dan seksinya dengan berhijab.

Paling mengejutkan, Anita Sarawak dikatakan turut dibebani dengan masalah hutang.

Hakikatnya, anak tunggal hasil perkahwinan primadona filem Melayu, Siput Sarawak dengan S. Roomai Noor ini, membuktikan segala cerita yang dikaitkan dengan dirinya adalah palsu.

Dirinya masih isteri kepada Mahathir dan masih tinggal sebumbung dengan suaminya.

Bukan setakat itu, Kak Nita terus mengembangkan asetnya dengan membeli hartanah di Tuscany, Italy, sekaligus menyangkal dakwaan dia berdepan dengan masalah hutang.

Bahkan, pembedahan tulang belakang sebelum ini, tidak menghalangnya kembali membuat persembahan di Caesers Palace, Las Vegas pada Februari dan Mac lalu.

Walaupun dia tidak seaktif dulu, namun ia membuktikan Anita Sarawak masih menjadi seorang penghibur.

Bagi peminatnya di negara ini dan Singapura, dia seorang penghibur yang unik dengan gaya tersendiri. Kelincahan dan coletehnya ketika membuat persembahan membuatkan mereka merindui kemunculan semula Kak Nita.